niedziela, 24 lutego 2019

Wazonik z recyklingu- tutorial

Nim jakąś rzecz wyrzucę, zastanawiam się czy mogłabym nadać jej drugie "życie".  Nie lubię wyrzucać rzeczy.
Ten wpis będzie miał formę krótkiego tutorialu. Mam nadzieję, że dość jasno i przejrzyście przedstawię wam cały cykl tworzenia mojej pracy.

Tym razem wybór padł na malutki, niepozorny wazonik. Był już trochę podniszczony i nie prezentował się zbyt ładnie.




W pierwszym etapie pomalowałam go na biało przy użyciu gesso i białej farby akrylowej. Nałożyłam kilka warstw, aby jak najdokładniej zatuszować poprzednie kolory.



Kiedy wszystko dokładnie wyschło, zaczęłam ozdabiać mój wazonik. Do dekoracji wykorzystałam glinę rzeźbiarską samoutwardzalną, foremkę silikonową oraz foremkę z zestawu ciastoliny do wykonania kwiatuszków.


Wszystkie elementy naklejałam zaraz po wyjęciu z foremek. Wazonik nie jest płaską kartką i doklejenie tych ozdób po wyschnięciu byłoby poprostu niemożliwe. Dzięki temu żaden element nie uległ zniszczeniu i dokładnie dopasował się do kształtu ozdabianego przedmiotu.

 

 

W ten sposób otrzymałam taki wazonik:



Tę pracę zgłaszam na wyzwanie:
 DIY- zrób to sam


Na dniach powstanie jeszcze coś, z czym mój wazonik będzie stanowił idealny komplecik. Ale o tym dopiero za kilka dni. Zainteresowanych zapraszam do obserwowania mojego bloga. 
Mam nadzieję, że spodobał się wam mój pierwszy tutorial. Jeśli dzięki niemu sami stworzyliście podobne prace, proszę pochwalcie się nimi. Będzie mi bardzo miło.

4 komentarze:

  1. Wazonik zmienił się nie do poznania, bardzo kreatywny pomysł i uroczy efekt końcowy! Dziękuję za udział w zabawie na blogu DIY.
    pozdrawiam serdecznie :)
    Inka z DT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :) Zależało mi bardzo, by właśnie uzyskać efekt takiej delikatność, dlatego nawet nie dodawałam żadnych dodatkowych ozdób np.kwiatów itp.

      Usuń
  2. I tym sposobem powstał świetny wiosenny wazonik, który będzie ozdobą a nie "zawadzaczem" ;)
    Dziękuję za udział w zabawie na blogu DIY :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) Bardzo się cieszę, że biorąc udział w wyzwaniu, zrobiłam sobie fajną ozdobę do domu :)

      Usuń